mandag 19. august 2013

I gang igjen=)

Da er ferien over,  hverdagslivet har slått inn for fullt med skolestart, ny jobb, treninger for små og store, foreldremøter og alt annet som hører hverdagen til=) Den siste dagen i ferien og den første dagen etter ferie, tror jeg er de verste dagene i året. Vemodig at årets sommerferie er over, vemodig at høsten kommer brått, men heldigvis vet jeg at det går fort over. Plutselig er man i gang igjen, og da går dagene nesten av seg selv. Og heldigvis har vi det fint de fleste hverdager også=)



Siden denne dagen er hard for alle... hele gjengen er skikkelig trøtte, selv om vi ikke snur døgnet fullstendig når det er ferie unner vi oss å være oppe litt lenger enn vanlig. Da passer det godt å se på noen fargerike blomster. Den over er sommerastersen jeg sådde i vår. Den har det kommet mange av, og den er veldig fin og rosa=)


Hver vår får jeg mange kjempeverbena av naboen. Hun er snill og kommer stadig over med blomster og for en hyggelig prat=) De er søte og tiltrekker seg mange humler=)



Jeg har vist frem kuletistlene tidligere, men nå blomstrer den=) 


Nå er det artig å ha kjøkkenhage, for nå kan vi daglig plukke inn noe godt derfra. Dette er forvokste babygulrøtter... de burde nok blitt tatt inn litt tidligere!!! Og på siden ligger en polkabete=) I tillegg til de lilla gulrøttene, er den noe av det morsomste i kjøkkenhagen. Den er i tillegg veldig god. Jeg må huske å ta et bilde når den er delt=)

Ønsker dere ei fin uke=)

Vibeke



9 kommentarer:

  1. Ja, her er også hverdagen i full gang for alle sammen nå! De små har gått noen dager i barnehagen og koser seg som vanlig der. Storegutta har hatt en fin første skoledag. :) I dag traff jeg de aller fleste av elevene jeg skal undervise og det var hyggelig. Vi sang en så fin sang (teksten var skrevet av noen av kollegane mine, melodien var "Tanta til Beate" av Lillebjørn Nilsen) da vi hadde fellessamling i gymsalen. Den hander om å være snille mot hverandre, ta vare på hverandre. Veldig koselig å avslutte en fellessamling med den sangen + starte det nye skoleåret med den! :)

    Ønsker dere en GOD uke!

    SvarSlett
  2. Ja, sommeren går alt for fort hvært år, skulle ønske det heller var vår nu :p
    Men høsten er fin den og og vinteren går fort.....
    Håper vi <.)

    Fine bilder fra dæ, takk for koseli kommetar hos mæ.

    Ha en fin kveld og uke videre.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Ja, sommaren går a.....lt for fort. Vi får håpe på ein lang og fin haust. Blir den det er det ikkje lenge til før vi skal forberede sommarens hageblomstring igjen :))
    Fine bilder av blomstringa du viser.
    Ha ei fin veke med alle gjeremåla du skal igjennom.
    Klem.

    SvarSlett
  4. Ja, sommeren er over omtrent før en har følelsen at den har begynt. Vi har for mye vinter i dette landet...
    Flotte bilder fra hagen din. Så heldig du er som har en så snill nabo! Kjempeverbena sådde jeg i vinter for første gang, og de er ikke av de enkleste å så synes jeg. Ha en flott uke, håper du har det fint!

    SvarSlett
  5. Husker så godt følelsen. Den gang ungene starta i skole, fritidsaktviteter etc og hverdagen ble proppfull av program. Om hvor leeeenge jeg syns det var til den neste deilige lange sommerfeiren.

    Nå? Kjennes det lenge siden. Jeg har mye tid disponibelt. Både i hverdagene og i ferie. Hm, livet har faser. Plutselig er du der også.

    Men du, lykke til i nye jobben. Akkurat DET er jo krevende. Spesielt i oppstart.
    (Ang Kina blir vi avgårde 9 dager. Siste rest av ferie. Javisst blir det spennende. Vårt første besøk i Kina. Skal besøke venner, og et gir jo ferien en ekstra dimensjon, når man får lokalkjente guider.)

    SvarSlett
  6. Du fyller hverdagen full av farger ser jeg :), nydelige bilder Vibeke! Ha en riktig fin uke :)

    SvarSlett
  7. Ja alt det gode har også en ende, men så kommer sommeren like tru tilbake neste år da.
    Det er godt å komme inn i de gode faste rutinene igjen også synes jeg.
    Flotte bilder fra hagen din, Marit.

    SvarSlett
  8. så masse fine farger i hagen hos deg!!

    her fyrer man i ovnen ikveld, litt småkaldt ;( Men så fikk jeg deg endelig på den blogglista mi, hei hopp ;)))

    SvarSlett
  9. :)
    Etter 3 1/2 uke på jobb etter ferien er jeg i gang skikkelig igjen. Heldigvis får jeg si. Fri i dag, men ikke i helga så i dag er det ut og luk.
    Fin onsdag til deg.

    SvarSlett