lørdag 5. mai 2012

På jakt etter blomster=)

Før helga var jeg på jakt etter blomster i hagen. Det bugner ikke over av blomster for tiden, men det dukker stadig opp nye løker og stauder i blomst. Heldigvis kommer det bare til å bli mer og mer utover våren og sommeren=)



Disse små blå er det veldig mange av i hagen. Spesielt utenfor gjerde, så akkurat nå må det jo være veldig hyggelig å rusle forbi huset her.



Også rundt pæretreet er det blå blomster, som jeg heller ikke vet hva heter, men søte er de=)



Kuleprimulaen er i full blomst, og det vil etter hvert komme veldig mange tulipaner rundt omkring i hagen=)


Mini-narsisissene har også kommet. Jeg er egentlig ikke så glad i dem, men samtidig lyser de opp hagen med gulfargen sin.


Det er snart på tide å ta inn det vi trenger av gressløk for året. Vi pleier å fryse ned det vi trenger av gressløk, og så er det bare å ta opp etter behov.


Ruccolaen som står i potte ute er også på vei opp, selv om det har vært ganske kaldt noen netter den siste uka. Jeg håper på mildere vær fremover=)


En enslig gravmyrt fant jeg også, det kommer til å bli flere for det var mange knopper på planten=)




Plantene i drivhuset ser sunne og friske ut. De får for tiden den servicen at de flyttes inn om natta da det har vært veldig kaldt i det siste. Håper jeg snart slipper å gjøre det... I helga har vi vært borte, og da fikk de gleden av å stå inne hele helga=)



Mange tomatplanter... so far, so good! Så får vi se om det blir tomater på plantene i år=) Håper veldig på det.

I dag har vi vært på en hyggelig handel og kjøpt en veldig fint blomst til drivhuset. Det skal dere få høre mer om i morgen=)

Håper dere har ei fin, fin helg=)

Vibeke=)

1 kommentar:

  1. Det er jo vår hos deg, ser jeg! Herlige bilder av vårløk, og primula. Ute er det et ufyselig vær, og snøbygene går tette. Ennå har det ikke lagt ned noe heldigvis, og krysser fingre for at det ikke gjør det! Nå vil jeg har VARME!!!
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett