søndag 14. august 2011

Kiellandsbanden på auksjon

I helga var det auksjon på Frosta, hvor det aller meste av innboet til min bestefar ble auksjonert bort. Det var trist og vemodig å se alle sakene hans stå utstilt for salg. Vi kom selvfølgelig dit i håp om å få kjøpt noe, og litt fangst ble det.



Det møtte selvfølgelig opp en del folk, og vi er glade for at det ikke var enda flere=) Det må vel være lov til å si det...

Kakeboksen som Far hadde i kjøkkenskapet med kjeks i ble heldigvis vår... selv om den ble litt dyrere enn vi hadde håpet på.



Dette søte Figgjo-fatet kjøpte mammaen min til meg=) Hun er veldig snill og visste at jeg hadde veldig lyst på det.


 Tidligere har jeg skrevet om at vi fikk en gammel kjøkkenbenk fra huset til Far. Dette skapet hører til, og det fikk vi kjøpt. I dag har jeg vasket det godt, grunnet det og malt det inni. Utenpå skal det få være som det er, og det er allerede heng opp på stua med mange fine skatter i. Det skal dere få se en annen gang=)


Kassen med julepynt  hadde jeg på forhånd bestemt meg for å by på. Ikke på grunn av at den inneholdt noe av verdi, men fordi alt i kassen minner meg om Far... På grunn av 4 fine og gamle fulgler til juletreet ble kassen i dyreste laget den og, men.... jeg måtte ha den.

Vi fikk også kjøpt alle lestene hans (han var skomaker), en sjenk, ei kiste, to nattbord, mugge, glass og annet kjøkkenutstyr. Så alt i alt må vi vel si oss fornøyde... selv om det var utrolig trist å se alle tingene hans forsvinne... skulle gjerne hatt med alt hjem til Kiellandsgata! Vi får være glade for at minnene lever i oss uansett hva vi fikk kjøpt...=)

Ønsker alle ei ny fin uke=)

Vibeke=)

1 kommentar:

  1. Å det må ha vært en spesiell dag Vibeke! Men så koselig at du nå har flere koselige minner etter bestefaren din :) Gleder meg til å se :)
    Klem,klem

    SvarSlett