lørdag 25. juni 2011

Helg=)

I dag fikk vi besøk av en veldig god kollega av meg og familien hennes, og da fikk vi denne flotte blomsten. Den henger nå i taket på verandaen nede=) Veldig søt.



Det er ikke blitt gjort så mye i Kiellandsgata den siste uka. Vi har stort sett vært på avslutning for et eller annet hver eneste dag. Fremgangen er derfor ikke så stor, men nye blomster dukker til stadighet opp. De som har lest tidligere innlegg, vet at jeg er veldig glad i Iris, og i går blomstret en ny. Den er så vidt jeg husker den siste som blomstrer. Har fått den av ei god venninne, som hadde ei lita rot å avstå=)


Her er to nye Valmuesøstre=) De er bare så søte... Jeg skjønner ikke hvorfor den andre jeg har ikke blomstrer. Den vokser, men det er ikke en knopp å se. Tror jeg må flytte på den også for å se om det hjelper.

Forrige helg bygde gubben en tørrmur rundt en haug vi har utenfor trappa vår. Her skal det bli et bed for skyggeglade planter. Vet ikke helt hva vi skal plante enda, men vi regner med at vi i alle fall skal ha Hosta stående her. Hvis noen har gode forslag til hva som kan plantes, blir vi veldig glade=)


Til slutt vil jeg si tusen takk for koselige kommentarer. Det setter vi stor pris på, og vi vil gjerne ha flere=)

Ha ei fortsatt fin helg=)

Vibeke

1 kommentar:

  1. Astilber og hestemynte (Monarda) tåler skygge veldig bra. Begge disse staudene kommer med blomster i flere farger!

    Ha en fin ukestart:o)
    Heleneklem

    SvarSlett